« Powrót do strony głównej

Porządek obrad

1. Sprawy regulaminowe

a) otwarcie sesji

2. Informacja Burmistrza Miasta i Gminy Pelplin z prac w okresie między sesjami

3. Sprawozdanie Burmistrza ze współpracy z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wym. w art. 3 ustawy o działalności pożytku i wolontariacie w 2023 roku (druk nr 19)

a) opinia komisji społecznej

b) dyskusja

c) zatwierdzenie sprawozdania Burmistrza ze współpracy z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wym. w art. 3 ustawy o działalności pożytku i wolontariacie w 2023 roku.

4. Informacja Prezesa Zarządu Pelkom o funkcjonowaniu Spółki Pelkom za 2023 rok (druk nr 20)

a) opinia komisji gospodarki

b) dyskusja

c) zatwierdzenie informacji Prezesa Zarządu Pelkom o funkcjonowaniu Spółki Pelkom za 2023 rok

5. Projekt uchwały w sprawie poboru podatków w drodze inkasa, wyznaczenia inkasentów oraz określenia wysokości wynagrodzenia za inkaso (druk nr 21)

a) opinia komisji finansów

b) dyskusja

c) podjęcie uchwały w sprawie poboru podatków w drodze inkasa, wyznaczenia inkasentów oraz określenia wysokości wynagrodzenia za inkaso

6. Projekt uchwały w sprawie zarządzenia opłaty skarbowej w drodze inkasa oraz wyznaczenia inkasentów i określenia wynagrodzenia za inkaso (druk nr 22)

a) opinia komisji finansów

b) dyskusja

c) podjęcie uchwały w sprawie zarządzenia opłaty skarbowej w drodze inkasa oraz wyznaczenia inkasentów i określenia wynagrodzenia za inkaso

7. Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy dzierżawy w trybie bezprzetargowym na czas oznaczony (druk nr 23)

a) opinia komisji gospodarki

b) dyskusja

c) podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy dzierżawy w trybie bezprzetargowym na czas oznaczony

8. Projekt uchwały w sprawie przyjęcia regulaminu przyznawania nagród Burmistrza Miasta i Gminy Pelplin nauczycielom i dyrektorom szkół i placówek oświatowych Gminy Pelplin za osiągnięcia dydaktyczno – wychowawcze (druk nr 24)

a) opinia komisji społecznej

b) dyskusja

c) podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia regulaminu przyznawania nagród Burmistrza Miasta i Gminy Pelplin nauczycielom i dyrektorom szkół i placówek oświatowych Gminy Pelplin za osiągnięcia dydaktyczno – wychowawcze

9. Projekt uchwały w sprawie określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć pedagogów, pedagogów specjalnych, psychologów, logopedów, neurologopedów, terapeutów pedagogicznych, doradców zawodowych i specjalistów ds. zajęć rewalidacyjnych oraz zasad udzielania i rozmiaru zniżek tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych dyrektorom i wicedyrektorom szkół podstawowych, przedszkoli i zespołów kształcenia i wychowania dla których organem prowadzącym jest Gmina Pelplin (druk nr 25)

a) opinia komisji społecznej

b) dyskusja

c) podjęcie uchwały w sprawie określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć pedagogów, pedagogów specjalnych, psychologów, logopedów, neurologopedów, terapeutów pedagogicznych, doradców zawodowych i specjalistów ds. zajęć rewalidacyjnych oraz zasad udzielania i rozmiaru zniżek tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych dyrektorom i wicedyrektorom szkół podstawowych, przedszkoli i zespołów kształcenia i wychowania dla których organem prowadzącym jest Gmina Pelplin

10. Projekt uchwały w sprawie zmiany statutu Gminy Pelplin (druk nr 33)

a) opinia komisji społecznej

b) dyskusja

11. Projekt uchwały w sprawie przeprowadzenia zabiegów pielęgnacyjno – konserwatorskich pomnika przyrody zlokalizowanego na terenie Gminy Pelplin (druk nr 34)

a) opinia komisji gospodarki

b) dyskusja

c) podjęcie uchwały w sprawie przeprowadzenia zabiegów pielęgnacyjno – konserwatorskich pomnika przyrody zlokalizowanego na terenie Gminy Pelplin

12. Projekt uchwały w sprawie przyznania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku (druk nr 35)

a) opinia komisji gospodarki

b) dyskusja

c) podjęcie uchwały w sprawie przyznania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku

13. Projekt uchwały w sprawie przyjęcia Planu Zrównoważonej Mobilności Miejskiej dla Obszaru Metropolitalnego Gdańsk – Gdynia – Sopot (SUMP) (druk 36)

a) opinia komisji gospodarki

b) dyskusja

c) podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia Planu Zrównoważonej Mobilności Miejskiej dla Obszaru Metropolitalnego Gdańsk – Gdynia – Sopot (SUMP)

14. Projekt uchwały w sprawie wyznaczenia radnych do reprezentowania Rady Miejskiej w Pelplinie (druk nr 37)

a) opinia komisji społecznej

b) dyskusja

15. Projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu Gminy Pelplin na 2024 r. (druk nr 26)

a) opinia komisji finansów

b) dyskusja

16. Projekt uchwały w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Pelplin na lata 2024 – 2040 (druk nr 27)

a) opinia komisji finansów

b) dyskusja

17. Raport o stanie gminy za 2023 r., o którym mowa w art. 28aa ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (do 31 maja, termin określony ustawowo)

a) debata

18. Sprawozdanie z wykonania budżetu gminy i sprawozdania finansowego Miasta i Gminy Pelplin

b) przedstawienie opinii składu orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Gdańsku w sprawie wykonania budżetu Gminy Pelplin – Justyna Lewandowska Skarbnik Gminy

c) opinia Komisji Finansów

d) dyskusja

19. Absolutorium dla Burmistrza Miasta i Gminy Pelplin

a) wniosek Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Pelplinie w sprawie udzielenia Burmistrzowi Miasta i Gminy Pelplin absolutorium z tytułu wykonania budżetu gminy w 2023 roku – Łukasz Grochocki Przewodniczący Komisji Rewizyjnej (druk nr 30)

b) przedstawienie opinii składu orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej do wniosku Komisji Rewizyjnej w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Miasta i Gminy Pelplin za rok 2023 – Łukasz Grochocki Przewodniczący Komisji Rewizyjnej (druk nr 31)

c) dyskusja

20. Wolne wnioski

21. Zakończenie obrad

« Powrót do strony głównej