Porządek obrad
b)
zatwierdzenie porządku obrad sesji
c)
przyjęcie protokołu ostatniej sesji
2.
Informacja Burmistrza Miasta i Gminy Pelplin z prac w okresie między sesjami
3.
Sprawozdanie Burmistrza ze współpracy z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wym. w art. 3 ustawy o działalności pożytku i wolontariacie w 2023 roku (druk nr 19)
a)
opinia komisji społecznej
c)
zatwierdzenie sprawozdania Burmistrza ze współpracy z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wym. w art. 3 ustawy o działalności pożytku i wolontariacie w 2023 roku.
4.
Informacja Prezesa Zarządu Pelkom o funkcjonowaniu Spółki Pelkom za 2023 rok (druk nr 20)
a)
opinia komisji gospodarki
c)
zatwierdzenie informacji Prezesa Zarządu Pelkom o funkcjonowaniu Spółki Pelkom za 2023 rok
5.
Projekt uchwały w sprawie poboru podatków w drodze inkasa, wyznaczenia inkasentów oraz określenia wysokości wynagrodzenia za inkaso (druk nr 21)
a)
opinia komisji finansów
c)
podjęcie uchwały w sprawie poboru podatków w drodze inkasa, wyznaczenia inkasentów oraz określenia wysokości wynagrodzenia za inkaso
6.
Projekt uchwały w sprawie zarządzenia opłaty skarbowej w drodze inkasa oraz wyznaczenia inkasentów i określenia wynagrodzenia za inkaso (druk nr 22)
a)
opinia komisji finansów
c)
podjęcie uchwały w sprawie zarządzenia opłaty skarbowej w drodze inkasa oraz wyznaczenia inkasentów i określenia wynagrodzenia za inkaso
7.
Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy dzierżawy w trybie bezprzetargowym na czas oznaczony (druk nr 23)
a)
opinia komisji gospodarki
c)
podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy dzierżawy w trybie bezprzetargowym na czas oznaczony
8.
Projekt uchwały w sprawie przyjęcia regulaminu przyznawania nagród Burmistrza Miasta i Gminy Pelplin nauczycielom i dyrektorom szkół i placówek oświatowych Gminy Pelplin za osiągnięcia dydaktyczno – wychowawcze (druk nr 24)
a)
opinia komisji społecznej
c)
podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia regulaminu przyznawania nagród Burmistrza Miasta i Gminy Pelplin nauczycielom i dyrektorom szkół i placówek oświatowych Gminy Pelplin za osiągnięcia dydaktyczno – wychowawcze
9.
Projekt uchwały w sprawie określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć pedagogów, pedagogów specjalnych, psychologów, logopedów, neurologopedów, terapeutów pedagogicznych, doradców zawodowych i specjalistów ds. zajęć rewalidacyjnych oraz zasad udzielania i rozmiaru zniżek tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych dyrektorom i wicedyrektorom szkół podstawowych, przedszkoli i zespołów kształcenia i wychowania dla których organem prowadzącym jest Gmina Pelplin (druk nr 25)
a)
opinia komisji społecznej
c)
podjęcie uchwały w sprawie określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć pedagogów, pedagogów specjalnych, psychologów, logopedów, neurologopedów, terapeutów pedagogicznych, doradców zawodowych i specjalistów ds. zajęć rewalidacyjnych oraz zasad udzielania i rozmiaru zniżek tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych dyrektorom i wicedyrektorom szkół podstawowych, przedszkoli i zespołów kształcenia i wychowania dla których organem prowadzącym jest Gmina Pelplin
10.
Projekt uchwały w sprawie zmiany statutu Gminy Pelplin (druk nr 33)
a)
opinia komisji społecznej
c)
podjęcie uchwały w sprawie zmiany statutu Gminy Pelplin
11.
Projekt uchwały w sprawie przeprowadzenia zabiegów pielęgnacyjno – konserwatorskich pomnika przyrody zlokalizowanego na terenie Gminy Pelplin (druk nr 34)
a)
opinia komisji gospodarki
c)
podjęcie uchwały w sprawie przeprowadzenia zabiegów pielęgnacyjno – konserwatorskich pomnika przyrody zlokalizowanego na terenie Gminy Pelplin
12.
Projekt uchwały w sprawie przyznania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku (druk nr 35)
a)
opinia komisji gospodarki
c)
podjęcie uchwały w sprawie przyznania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku
13.
Projekt uchwały w sprawie przyjęcia Planu Zrównoważonej Mobilności Miejskiej dla Obszaru Metropolitalnego Gdańsk – Gdynia – Sopot (SUMP) (druk 36)
a)
opinia komisji gospodarki
c)
podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia Planu Zrównoważonej Mobilności Miejskiej dla Obszaru Metropolitalnego Gdańsk – Gdynia – Sopot (SUMP)
14.
Projekt uchwały w sprawie wyznaczenia radnych do reprezentowania Rady Miejskiej w Pelplinie (druk nr 37)
a)
opinia komisji społecznej
c)
podjęcie uchwały w sprawie wyznaczenia radnych do reprezentowania Rady Miejskiej w Pelplinie
15.
Projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu Gminy Pelplin na 2024 r. (druk nr 26)
a)
opinia komisji finansów
c)
podjęcie uchwały w sprawie zmiany budżetu Gminy Pelplin na 2024 r.
16.
Projekt uchwały w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Pelplin na lata 2024 – 2040 (druk nr 27)
a)
opinia komisji finansów
c)
podjęcie uchwały w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Pelplin na lata 2024 – 2040
17.
Raport o stanie gminy za 2023 r., o którym mowa w art. 28aa ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (do 31 maja, termin określony ustawowo)
b)
podjęcie uchwały w sprawie udzielenie Burmistrzowi Miasta i Gminy Pelplin wotum zaufania (druk nr 28)
18.
Sprawozdanie z wykonania budżetu gminy i sprawozdania finansowego Miasta i Gminy Pelplin
a)
sprawozdanie Burmistrza Miasta i Gminy Pelplin z wykonania budżetu za rok 2023 oraz sprawozdanie finansowe
b)
przedstawienie opinii składu orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Gdańsku w sprawie wykonania budżetu Gminy Pelplin – Justyna Lewandowska Skarbnik Gminy
c)
opinia Komisji Finansów
e)
podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania z wykonania budżetu gminy i sprawozdania finansowego Gminy Pelplin za rok 2023 (druk nr 29)
19.
Absolutorium dla Burmistrza Miasta i Gminy Pelplin
a)
wniosek Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Pelplinie w sprawie udzielenia Burmistrzowi Miasta i Gminy Pelplin absolutorium z tytułu wykonania budżetu gminy w 2023 roku – Łukasz Grochocki Przewodniczący Komisji Rewizyjnej (druk nr 30)
b)
przedstawienie opinii składu orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej do wniosku Komisji Rewizyjnej w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Miasta i Gminy Pelplin za rok 2023 – Łukasz Grochocki Przewodniczący Komisji Rewizyjnej (druk nr 31)
d)
podjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium za rok 2023 dla Burmistrza Miasta i Gminy Pelplin (druk nr 32)