Obrady dziesiątej sesji Rady Miejskiej w Pelplinie rozpoczęły się o godzinie 9:07. Przewodniczący stwierdził obecność 14 radnych, co zapewniło kworum do podejmowania uchwał.
Przewodniczący zaproponował wprowadzenie do porządku obrad czterech nowych projektów uchwał, które zostały jednogłośnie przyjęte. Wśród nich znalazły się:
Protokół z ostatniej sesji został przyjęty jednogłośnie, bez żadnych uwag ze strony radnych.
Burmistrz Mirosław Chyła przedstawił sprawozdanie z działań podejmowanych w okresie między sesjami, w tym spotkania z różnymi instytucjami i organizacjami. Wskazał na istotne wydarzenia, takie jak spotkania z przedstawicielami OSP oraz audyty dotyczące planowania przestrzennego.
Przewodniczący komisji skarg, wniosków i petycji oraz przewodniczący komisji rewizyjnej przedstawili sprawozdania z ich działalności w 2024 roku, podkreślając, że nie stwierdzono nieprawidłowości w funkcjonowaniu jednostek gminnych.
Podjęto uchwałę w sprawie przyjęcia informacji z wyników kontroli przeprowadzonych przez komisję rewizyjną w 2024 roku (druk nr 94) oraz uchwałę w sprawie planu pracy komisji rewizyjnej na rok 2025 (druk nr 95). Obie uchwały zostały przyjęte jednomyślnie.
Wprowadzono zmiany do regulaminu nadawania tytułu, rezygnując z kapituły, a decyzję o przyznaniu tytułu będą podejmować radni. Uchwała została przyjęta jednogłośnie.
Przyjęto uchwałę w sprawie wdrożenia procedury zewnętrznej zgłaszania naruszeń prawa (druk nr 97). Uchwała została jednogłośnie przyjęta.
Podjęto uchwałę w sprawie zarządzenia poboru opłaty skarbowej w drodze inkasa oraz wyznaczenia inkasentów (druk nr 98), która również została przyjęta jednogłośnie.
Po kilku punktach obrad przewodniczący ogłosił 15-minutową przerwę.
Po przerwie omówiono projekt audytu krajobrazowego województwa pomorskiego (druk nr 99). Rada wyraziła negatywną opinię wobec audytu, wskazując na zbyt daleko idącą ingerencję w planowanie przestrzenne gminy Pelplin.
Podjęto uchwałę w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Pelplin (druk nr 100), która została przyjęta jednogłośnie. Następnie przyjęto uchwałę w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych (druk nr 101).
Podjęto uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy na 2025 rok (druk nr 102) oraz zmiany wieloletniej prognozy finansowej gminy Pelplin na lata 2025-2040 (druk nr 103). Obie uchwały zostały przyjęte jednogłośnie.
W ramach wolnych wniosków poruszono temat nieprawidłowości związanych z wynajmem świetlicy przez poprzednią sołtys. Radni przedstawili dowody, które mogą sugerować nadużycia. Ostatecznie sprawa została skierowana do dalszej analizy przez Komisję Rewizyjną.
Przewodniczący zamknął obrady dziesiątej sesji Rady Miejskiej w Pelplinie, dziękując wszystkim za obecność.
Powyższe podsumowanie zostało wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Mogą znajdować się z nim błędy oraz nieścisłości. W celu weryfikacji zapisów podsumowania, rekomendujemy przesłuchać nagranie i upewnić się, że zawarte w nim stwierdzenia są zgodne ze stanem faktycznym.